Saulės horoskopai
Žemiškus dalykus reikia pažinti, kad juos pamiltum, dangiškus - pamilti, kad pažintum (B. Paskalis).
Suminėtos mokyklos, jose taikomos metodikos nėra naujiena Vakarų švietime. Tai jau tradicinių mokyklų tipas. Ir į Lietuvą jos atėjo sulig Nepriklausomybe. Dar prieš 25 metus pristatinėjau jas kaip Respublikos žurnalistė. Labai gaila,jog dėl nutraukto finansavimo nunyko „Geros pradžios” klasės ir joms parengti mokytojai. Vis tik Rudolfo Štainerio švietimo nuostatos – humaniškiausios, artimiausios Žinių visuomenių pasaulėvokai. Dar pažangesnės – miško mokyklos, kurias pas mus dažnai importuoja kaip laukinukų pasivaikščiojimus be edukacinio dėmens.
Ideali šiuolaikinė mokykla, kaip siektinybė, nėra sisteminė ir grindžiama kažkokia viena metodika ar vienu tikėjimu. Vaikai – skirtingų individualių poreikių. Nevalia, o tikrų tikriausia prievarta – juos visus būriu įsprausti į vienos metodikos ar religijos rėmus. Ryškiam lyderiui ir hyperaktyviam kolektyvistui Montesori bus žala ir trauma visam gyvenimui. Jautriam intravertui bus kančia, irgi trauma mokytis perdėm konkurencingose mokyklose su aktyvia grupine veikla. Yra vaikų, kuriems svarbiau,kad mokykla arti namų, na pamiegoti ilgiau ir su kiemo draugais pamokas ruošti. Yra užsispyrėlių, kuriems tinka tik namų nuotolinis individualus mokymas.
Bendrybė – vieningas pažangumo lygis, kurį turi garantuoti valstybinė švietimo sistema. Na kad bent jau raštingi pabaigtų. Dėl to svarbu rinktis mokyklą su aukštais abiturientų pasiekimais – iššniukštinėkite, kiek abiturientų įstojo, kokie egzaminų vidurkiai. Lietuvos ypatybė: mokytojai patys buriasi į stiprias pedagogų komandas, lygiuojasi į savo srities žvaigždes, kurios pilnu ryškiu sutviska kieto direktoriaus užnugaryje. Yra ir neprivačių mokyklų su kosminio lygio pedagogų komandomis, tik ŠMM ministerija tokių neafišuoja, nes jos turi imunitetą klerkų savapelnėms fantazijoms.
Jei norite užauginti aršų ateistą, kovosiantį gyvenime su bet kokiomis tikėjimo apraiškomis – leiskite į religinės pakraipos mokyklą.Religija turėtų būti visiškai atskirta nuo šiuolaikinės mokyklos, į kurią susirenka skirtingų tikėjimų vaikai. Deja, politikams ir valdžiai religija labai paranki priemonė įtakoti ir valdyti, ganyti rinkėjus, todėl žūtbūtinė atskirtis gali įvykti tik tėvų sąmoningėjimo dėka.
2019-2027, kol Uranas keliaus per Taurą, įvairios egzotinės metodikos taps privačių mokyklų komerciniu jauku jaunoms ir šiuolaikiškoms mamoms.
Parinkinėkite pagal vaiko charakterio ypatybes ir interesus.Juos nusako horoskopas, patyrę vaikų raidos psichologai. Tačiau už juos stipresnė mamos intuicija ir meilės įžvalgos – kur vaikui bus geriau. Apie kiekvieną metodiką galite pasigooglinti iš anksto.
Pagrindinis geros mokyklos rodiklis – laisva Mokytojo asmenybė. Jis ugdys vaiką, jo savaip interpretuotos metodikos. Labai svarbu pasirinkti teisingą Pirmąją mokytoją. Ji koduoja vaiką santykiui su žiniomis, su mokykla, įskiepija arba atmuša norą mokytis. Nepatingėčiau prieš mokslo metus kuo daugiau sužinoti apie Pirmą mokytoją, jos būdą ir reputaciją, susirinkčiau jos auklėtinių ir jų mamų atsiliepimus, parodyčiau savo vaikui jos nuotrauką, nuvesčiau iš anksto į tą klasę, kur vyks pamokos.
Naujos epochos motyvai – Mokykla neteikia pasitenkinimo, nes bet koks mokymosi procesas yra įdomus iššūkis, aktyvus kūrybinis darbas, kuriame nėra vietos gailesčiui ir silpnesnių paguodai. Silpnesniųjų adaptacija ir pritempimu iki bendro lygio turėtų užsiimti psichologai, mamos ir korepetitoriai. Pasitenkinimą naujais laikais turėtų teikti mokyklos valgykla, jos maistas, augalija teritorijoje , žalios erdvės , vizualumas ( freskos, parodos, apipavidalinimas). Žiaurus, fašistinis vaikystės išniekinimas – privalomi dirbtiniai „sveikuoliški” valgiaraščiai,kuriuos Veryga buvo sumanęs prievarta diegti šalies mokyklose.
Pasirinkimuose ne metodiką akcentuokite, o direktorių – koks jis žmogus, koks vadovas, ar jums pačiai jis priimtinas, kokia mokykloje kadrų kaita, ar dažni incidentai, pavojingi vaikui? Koks vadovas – tokia bus ir jo parinktų mookytojų komanda. Kokia komanda – tokie ir švietimo pajėgumai, o metodikos – tik jų pagalbinė ar ideologinė priemonė.
Tikras Mokytojas yra ryškus kūrybininkas, visada seka ir išbando naujoves, nes yra žmonių vedlys ir šauklys sparčiuose gyvenimo pokyčiuose. Vienos metodikos rėmai jam bus ankšti. Tad teisingiau rinktis pažangią perspektyvią mokyklą ( kad koks Rubikonas ar MGB neužstatytų mokyklos už kyšius savivaldybei), su atsakingu direktoriumi ( kurio mokytojai neatostogaus prieš egzaminus ir nemobins savo nuožiūra nepaklusnių mokinių), su pakankama materialia baze ( kad sporto pamokos ne koridoriuje), palankiais jau baigusių atsiliepimais.
Vakarų švietimo sistemos labai skirtingos, neišskirčiau geresnių ir blogesnių. Čia pasirinkimas remiasi į tėvų piniginę. Vakaruose neformalus ugdymas yra ypatingai brangus, tad labiau apsimoka rasti mokyklą su menine ar sportine pakraipa. Man pačiai
priimtiniausios JK mokyklos, nes demokratiškiausios, be rutininio muštro, plataus žinių spektro, atspariausios žiauriausio smurto apraiškoms, kurio apstu JAV ginkluotoje visuomenėje. Meno pakraipos turi gilias tradicijas – Prancūzijoje. Saugumas, geriausias mikroklimatas – Švedijoje. Greičiausiai atliepia šiuolaikinių vaikų poreikius – vokiečių švietimo novacijos, nors psichologinio komforto ir patogumo šeimai ten nulis.