Saulės horoskopai
Žemiškus dalykus reikia pažinti, kad juos pamiltum, dangiškus - pamilti, kad pažintum (B. Paskalis).
Jis – ypatingai gabus intelektualiai vaikas, liceisto tipo, turėtų lankyti mokyklą, kur programos skirtos ypač gabiems vaikams. Turi išskirtūnius gebėjimus teisei, advokatūrai.
Mūsų švietimo sistema yra orientuota į vidutinius standartus ir adaptuotus. Jūsų sūnaus pavyzdys rodo, kaip jaučiasi, ką išgyvena, kaip blaškosi tarp formalių metodikų gabuolis, potencialus lyderis ir atsakingas, rūpestingas organizatorius. Jis nėra suprastas, yra nepatogus tokiame standartizuotame vidutiniokų fabrike, kur štampuojami užgesinto kūrybingumo individai.
Štai juos akivaizdžiai reprezentuoja šios Vyriausybės, ministerijų departamentų vadovų mąstymo, komunikacijos lygis. Be spaudos atstovo ar viešryšininko byra jų neadekvačios, inertiškos nesąmonės. Tarkime, tiek G.Landsbergis, tiek Bilotaitė, Kasčiūnas – pilni kilnių patriotinių ambicijų, tačiau jų intelektas yra – kaip aklina trafaretų dėžė, profesionaliai užmauta mokykloje ant protingos galvos. Jie negeba rasti kūrybinių adekvačių sprendimų krizinėse situacijose, lengvai yra sumanipuliuojami ar nokautuojami bent kiek intelektualesnių personų, ekstremalių įvykių. Gyvenimas – ne šachmatai, ir net ne šaškės… netgi propaganda turi būti kuriama intelektualių žmonių, kad paveiktų, valdytų daugumos protus.
Intelektualas – tai ne apsišvietęs, visažinis, apsiskaitęs, laviruojantis mikliai citatose. Intelektualas – tai asmuo, gebantis maksimaliai efektyviai ir nestandartiškai, kompleksiškai ir kontekstiškai, integraliai mąstyti, kai sprendžiamos itin sudėtingos problemos ar vyksta visuotinės reikšmės diskusijos, kai ieškoma progresyvesnio tikrovės pažinimo kampo. Drįstu teigti, jog šiuolaikiniai patyriminiai komp.žaidimai ugdo intelektą aktyviau, nei esama švietimo sistema, nespėjanti vytis naujos sąmonės vaikų raidos poreikių.
Riboto intelekto lyderiai, kurių menkumu stebimės, – nekalti. Kalta ydinga, socialiai elitizuota švietimo sistema, kur bendras pažangumo rodiklis, tie perbalę nuo namų užduočių ir pataikavimo sistemai visų dalykų šimtukininkai tampa šlovinama siektinybe.
Nūdienos jaunų lyderių deficitas šalyje – tai feedback’as esamai švietimo sistemai.
Ieškokite mokyklų, diegančių „Gifted” programą
Skelbiamas priėmimas į tarptautinę programą gabių vaikų ugdymui
Turėtumėt pati pirmiausia keisti archainį, konservatyvų požiūrį į vaiko ugdymą. Su esamu galite per kryptingą kontrolę, kantriai, sėkmingai nudrožti kaip tėtė Karlas Pinokį, kad būtų patogus mokyklai, parengti pareigingą zombį stojimui į geriausią aukštąją. Tačiau gyventi ir priimti sprendimus liepsnojančioje naujoje realybėje teks jam, o ne jums.
Mama pirmiausia turi savo vaiką besalygiškai mylėti, priimti tokį, koks yra, su visais jo trūkumais. Besalygiška meilė leidžia giliau įžvelgti vaiko talentus, įkvepti jį pačiam atrasti savo sritis. Drįsčiau pastebėti, jog jūsų mamiškas laiškas labiau primena tarybinės mokyklos charakteristiką, kurią išduodavo abiturientams, o ne mylinčios mamos pasidalinimą sūnaus tikrovės ypatumais.
Taip, gabiems vaikams standartizuotos vadovėlinės metodikos su nuolatiniais pakartojimais yra nuobodžiausias pasaulyje dalykas. Tarsi toks vadovėlinis mokytojas ar formalus neformalaus ugdymo vadovas migdytų, mirtinai marintų jų hyperaktyvias smegenis. Iš Tik -Toko koučerių, iš kelionių, iš asmeninių questų patirčių, interaktyvių žaidimų ir muziejų jie gali greičiau pažinti tikrovę – rezultatyviau išmokti tiek kalbų, tiek specialių praktikų, nei trindami tuščias valandas mokyklos suole su adaptuotais. Kompiuteriniai žaidimai šiuo atveju yra savotiška jų sielų terapija nuo žudančios mokyklos pamokų rutinos.
Šią vasarą daug diskutavau su sūnum, kuris vyresnėse licėjaus klasėse kiauras naktis praleisdavo geimindamas. Tuomet mus, tėvus, tai smarkiai gąsdino, nes buvo naujas reiškinys. Dabar jis tvirtina, kad tai buvo viena iš geriausių, naudingiausių paauglystės patirčių. Ištobulino kalbinius, komunikacinius, vadybinius, krizių sprendimo įgūdžius, praplėtė istorinių, mokslinių, karo, konkurencijos taktikų žinių ir vaizdų bagažą.
Juk kompiuterinius žaidimus kuria ypač talentingi, rinktiniai kūrėjai, testuoja savo sričių geriausi ekspertai, neprilygstantys dabar matomiems, pilkiems viešryšių ” mokslininkams-gegutėms”.
Sūnus po studijų nebegeimina, mat laisvas gyvenimas Vakaruose yra žymiai įdomesnis, intensyvesnis ir prasmingesnis nei kompžaidimai – mėgiamas darbas, viliojančios profesinės perspektyvos, kelionių iššūkiai, sporto pasiekimai, gyvas bendravimas su draugais, savanoriavimas.
Esama, sėdima mokykla pagal krūvius ir metodikas yra labiau pritaikyta mergaičių smegenims. Gabūs berniukai nuo jos nusigręžia, prisitaiko vien dėl tėvų, kurie maitina-rengia.
Jokiu būdu nepalaikau moksleivių įsitraukimo vien į kompiuterinius žaidimus, kurie yra ir tam tikra pabėgimo nuo realybės forma, išties veda į sauaugusiųjų priklausomybes. Tačiau įsiurbiantis grožinės literatūros kasdienis skaitymas yra dar žalingesnis pabėgimas nuo realaus pasaulio, mat įmūrija vaiko sąmonę praėjusiame laike, kai buvo rašomas vienas ar kitas ne klasikinis grožinis kūrinys. Tačiau kažkodėl tuos, atsitvėrusius nuo realybės grožinių knygų stirtomis, garbiname, vadiname klaidingai intelektualais.. Užtat berniukus, besimokančius per komp.žaidimus vyriško šiuolaikinio elgesio modelių, besimokančius daugybės įdomių gamtos ir visuomenės dalykų konkurencingame, žaibiškai kintamame pasaulyje,lavėjančius sprendimų paieškose ujame, gėdiname ir jų tėvus gąsdiname priklausomybėmis. Tai neteisinga.
Uždavėte daug svarbių klausimų, kuriuos išsamiai gvildenu darydama vaiko talentų horoskopą. Svetainės formatas tam nelabai tinka.