Saulės horoskopai
Žemiškus dalykus reikia pažinti, kad juos pamiltum, dangiškus - pamilti, kad pažintum (B. Paskalis).
Akceleracija paankstino ir pagreitino vaiko raidą 10 metų ir anksčiau, palyginus su 20 a ir ankstesnių epochų vaikais. Jau pradinėse jie turėtų skaityti grožinę, kurią anksčiau skaitė suaugę – Dikensą, Konan Doilį, Folknerį, Balzaką, žiūrėti klasikos operas. Pradėjus dirbti , skaityti klasikos daug nebus kada, nebent jie bus mokytojai, kaučeriai, dėstytojai, literatai , žurnalistai.
Viena iš daugelio, begalės autizmo priežasčių – neintelektualios, pernelyg darbais užkrautos, subuitiškėjusios daugiavaikės mAmos. Jos vaiką augina kaip šuniuką.Pamaitina, užmigdo, į lauką išveža, bet su juo nekalba nuo pirmų dienų, nemoka kartu žaisti ir švęsti gyvenimą, sudominti, kasdien sužadinti smalsumą aplinkai. Tokiais atvejais vaiko siela atsiskiria nuo kūno, nes šeima rūpinasi kūnu, o ne vaiko sielos poreikių pažinimu ir ugdymu. Kol kas Lietuvoje Krūties pienas yra ankstyvojo ugdymo tikslas ir fetišas. Būtent pienininkės mamos čia mobina, terorizuoja jaunas mamas, kuriančias savo asmeninį santykį su vaiku. Štai ir turime jaunų vaipininkų -čiulpikų generaciją, kurie tikrai įgudo nu pirmų dienų su pasimėgavimu čiulpti, o ne mąstyti, kurti:))))
Kažkada seniai nustebau, kad yra vokalo , muzikos pamokos kūdikiams. Kelių mėnesių amžiaus mamos suneša nešiokles , ir muzikos mokytoja moko lopšelinius niūniuoti, atkartoti, choru vieną garsą išdainuoti. Dabar manau, kad 2 mėn – per vėlu, Nuo pirmų dienų protinga , atsakinga mama turėtų pradėti dainuoti su vaiku, ugdyti jo garsinį pasaulio suvokimą, balsą. Balsu vaikas išreiškia jausmus, kai žodžių trūksta, taip tikisi būti greičiau išgirstas, suprastas. Koks balsas, jei burna užkišta čiulptuku ar močiučių priekaištais: „nutilk, netrukdyk”.
,Vandenio epochos esmė – mokslas tampa kultu, intelektas valdo. Ugdyti intelektą reikia pradėti kuo anksčiau. Tačiau ne sėdint ir klausant nuobodžios tetos ar pilko dėdės bumbenimo ,o per įtraukų grupinį žaidimą, atitinkantį vaiko amžiaus tarpsnį. Būtent švietimas, orientu0tas į intelekto ugdymą, padės išlikti etnosams. Deja, Lietuvos VISAS švietimas orientuotas į adaptuotus, liaudiškai tariant – silpnapročius. Taigi turėsime , jau turime primityvaus mąstymo ir intelekto nesužalotą juodadarbių jauną kartą, kurią itin lengva valdyti AI pagalba, politiškai manipuliuoti, kuriai užkalniai rodosi proto bokštais.
Jei Lietuva išnyks, tai dėl intelektualų kritinės masės stygiaus ir psichologų intoksikuoto, demoralizuoto, užvaldyto švietimo. Humanitarininis intelektas yra šiuolaikinės visuomenės stabilios eko-raidos garantas. Neneigiu geraširdžių žmonių, kuriems dėl kažkokių priežasčių sunku protauti. Gėris humanizuoja pasaulį, gydo įskaudintas sielas. Tą sėkmingai daro mylimi augintiniai. Tačiau vaiko ugdyme kryptis: „Noriu, kad užaugtų geras žmogus” yra NEBEPAKANKAMA, YDINGA. Patarčiau norėti, kad vaikas užaugtų išsilavinęs ir savarankiškas, sveikas, laisvas ir nepriklausomas, mokantis dalintis ir priimti Meiile, pats gebėtų prasimaitinti ir pasiekti savo svajones lengvai, o ne per kančią, stokojant įgūdžių , reikalingų šiuolaikiniam gyvenimui.
Kiekvieno vaiko ugdymo poreikiai – individualūs. Mylinti, nuovoki mama nesunkiai tą perpranta, prisiderina prie vaiko ypatumų. Žinia, darželis neturėtų konkuruoti su mokykla, nekrauti mažon galvelėn per daug žinių. Darželis – tai nesmurtinės šeimos atitikmuo, kur vaikas turi jaustis emociškai saugiai ir gauti kultūros ,socialumo pagrindus nepavargstant, nerutiniškai. Rutina, kasdienė monotonija, nuolatinė kritika, daiktiškumo sureikšminimas, standartai ir normos šiuolaikinius vaikus gniuždo, veikia kaip SMURTAS, provokuojantis asocialų elgesį, savidestrukciją, savęs žalojimą.
Vieni vaikai darželiniai, kiti – ne. Tą irgi įžvelgia besąlygiškai mylinti mama.