Saulės horoskopai
Žemiškus dalykus reikia pažinti, kad juos pamiltum, dangiškus - pamilti, kad pažintum (B. Paskalis).
Ar atskiriate soc. tinkluose tikrą vaizdo įrašą nuo menamo, kurį sukūrė dirbtinis intelektas? Taip ir Lietuvos daugumos universitetų programos, pateikiamos viešumai, yra kaip tie Dirbtinio intelekto feikai, klastotės. Realybėje dalis dėstytojų bus demagogai, kalbantys plėnis ir vėjus, niekaip nesusietus su anonsuota programa. Mokymosi bazė – minimali. Šiuolaikinės metodinės literatūros lietuvių kalba irgi – trūkumas. Kalbant atvirai – kone 60 proc studijų laiko marinuosite dėl diplomo. Kažkas pradės realiai keistis 2026 m. Faktiškai daugiau žinių gautumėt per dialogą su DI, jis ir literatūrą ( informac. šaltinius) parenka ir savaitinį mokymosi planą puikų sudaro, ir testuoja žinių lygį, ir atsako į iškylančius teorinius klausimus. O dar geriau – gauti kokybiškas studijas Vakaruose.
Su Lietuvos akademinėmis studijom kol kas – liūdni popieriai, išskyrus mediciną, ekonomiką ir finansus.
Jūsų Ascendento ženklas – Mergelė. Klasikinėje astrologijoje šis Ascendentas siejamas su filosofija. Mat kiekvieną reiškinį analizuojate, ieškote dėsningumų, kurie lemia procesus ir aplinkos būties taisykles. Filosofe gimėte , filosofe ir liksite visą gyvenime. Niekas netrukdo turtinti protą filosofijos pažinimu ir literatūra namie .
Nepriklausomybės atkūrimo pradžioje į Lietuvą vyko daug švietimo atstovų iš Vakarų, dalinosi patirtimis. Įstrigo JAV mokyklos modelis, kur pagrindas – filosofija. Visų dalykų turinys remiasi į filosofines dilemas ir prasmės klausimus. Tokia metodika išties ugdo politiškai, socialiai, pilietiškai brandžias savistoves asmenybes, kurios nesekioja aklai,paklusniai klonuotų avių būriu paskui reiklesnį, plačiai išsireklamavusį vedlį..
Šiuolaikiniam mokytojui filosofijos, religijos, etikos, istorijos žinių reikia bene daugiausiai. Mat moralinės etinės dilemos kyla kasdien. Pavyzdžiui, kaip paaiškinti lenkų vaikams Šalčininkų rajone, kodėl jiems reikalinga lietuvių kalba, kodėl jie negali savo pavardžių rašyti su lenkišku raidynu? O paaiškinti reikės. Kaip paaiškinti katalikų šeimos vaikui, kad nevalia smerkti tų bendraamžių, kurių šeimose praktikuojamas budizmas, o gal apskritai nėra religinių praktikų? Arba kuo ypatingas klasiokas, kurio orientacija kitokia, ir kad nebūtina jos visiems klasiokams mėgdžiot, net jei už tai Raskevičius duos meduolių ar paradinių balionų. Jei mokytojo išsilavinime filosofijos, sociologijos ir religijotyros nebuvo -jam teliks pareigingai vykdyti ŠMM nurodymus. Nurodymus, kuriuos dažnai nustato visiški idiotai, patekę į ministeriją per partinę/giminių/verslo sąsajų liniją.
Sprendžiate apie visą švietimą iš savo mokyklos patirčių. Lietuvoje jų yra visokių, įvairių. Dauguma – kuklūs kūrybiniai inteligentai , pasišventę pareigai – bent kažko išmokyti vaikus. Yra elitinės privačios gimnazijos, kuriose dėsto rinktiniai, išskirtiniai švietimiečiai. Jų nematėte. O galite pagal duotybes būti viena iš jų. Plutonas išeina iš Ožiaragio. Baigiasi RYTOJ Landsbergių valstybinio švietimo korumpavimo ir griovimo periodas, prasidėjęs 2008 m. NUo šiol švietimo turinio, programų pokyčiai paspartės iki kosminių greičių. Daugiau bus dėmesio skiriama būtent valstybiniam švietimui, profesiniam orientavimui, ypač iš socialiai atsakingo verslo pusės . Ne visada tie pokyčiai bus sėkmingi , iki galo įgyvendinti . Kartais primins skubotus , pusžalius eksperimentus, sukeliančius stresus moksleivių šeimoms. Tačiau jie vyks, pažanga atsiras , ir tai gera žinia. Stagnacija, kurią kontroliavo-reguliavo senųjų KGB struktūrų palikuonys ir kadrai ir korepetitorių savanaudis, nebaudžiamas godumas liks kaip juodžiausias nuopuolio laikas LR švietimo sistemoje ( su privatininkų išimtimis, be abejo aa ) 2008-2024.
Būti mokytoja lituaniste nykstančioje tautoje – tai apaštalavimas, reikalaujantis ypatingo kūrybingumo ir drąsos, kuri būdinga visiems Avinams. Adekvačių realybei programų nėra, į rinką ateina šimtai neraštingų, nors ir labai gabių jaunuolių. Jie puikiai išmokyti kvosti, uždavinėti nesibaigiančius įkyrius, priklius klausimus dėl smulkių problemėlių, skaičiuoti muses, bet nematyti dramblių prieš nosį. Kaip iškala teksto analizių schemas, tokiu pat protokoliškų kvotėjų stiliuku bendrauja su aplinka. Savom mintims nėra vietos. Čia aš apie tai, kad programose neliko vietos logikai, savarankiškam mąstymui. Be raiškaus mąstymo darbo rinkoje kažin ar pasiseks pakilti iki vidutinės grandies vadybininko. Aukščiau – jau reikia ne vien technokratinio intelekto, ir ne papūgų atkartojimo.
Mokytoja, įdavusi jaunam žmogui gyvą , sklandžią, vartotiną lietuvių kalbą, atlieka žygdarbį. Atradęs gimtos kalbos savitumą, žmogus įgauna nepaprastai svarbius savęs, aplinkos, gamtos pažinimo įrankius. Su jais nepražus niekur – ir kovoje su korumpuotais valdininkais, cinikais advokatais, medikais žudikais, chamais vadovais.Žodis tampa stipriausia magija šiuolaikiniame pasaulyje, atmerkia užzombintas akis ir socialinių tinklų uždūmintus protus. Lituanistai turėtų ugdyti ugninę meilę savo kalbai, išmokyti laisvai valdyti žodį, kurio reikia ir DI. Jis mėgsta protingas užduotis. Tai prasmingiau nei abstrakčios filosofinės diskusijos mažytėje, nykstančioje šalyje, kur 90 proc nežino , kuo Kantas skiriasi nuo Ničės. Ką jos pakeis šalies gyvenime ? Nieko.
Darbo rinką revoliucingai keis DI invazijos. Apie tai jau nesyk rašiau. Neįmanoma apibrėžti dabarties profesijų naudingumą. Jo perspektyvas lemia politikų prioritetai. Jie skirtingi skirtingose šalyse. O politikus renka žmonės, kurie daugumoje neskiria partijų programų. Lietuvoje, visi, baigę mokyklas iki 1990 -tų ( totalitariniame režime) neturi įskiepytų įgūdžių būti piliečiais ir dalyvauti politikoje SAVO, o ne VEDLIO prievartine valia .
Politologija būtų irgi teisingas pasirinkimas. Tačiau Vilniuje tai elitinės studijos, kuriose jaunuoliai iš šalies ( jei nėra genijai kaip L.Kojala) sunkiai randa po to veiklą pagal išsilavinimą. Politinei veiklai esate per jautri, per gera. Politikoje reikia atkakliai, vieningai su grupe bendraminčių, kovoti už idėjas, būti grupiniu , viešu garsiakalbiu aktyvistu. Esate širdyje tokia, o charakteris – nuolaidus, empatiškas, subtilus, moteriškas, prisitaikantis prie bet kokių aplinkybių. Meno terapijos mokytoja? nebūtinai mokykloje, geriau savo studijoje.
Mokytojais, žinių skleidėjais dirba jau ir koučeriai soc.tinkluose, turintys dideles auditorijas. Mokytojaujma nebūtinai bendro lavinimo mokykloje. Švietimo įstaigų formų yra begalės, įvairiausių profilių. Jos kone kasmet steigiamos. Tiesa , išlieka ilgiau tik tos,kurios turi stiprius , patyrusius vadovus, istoriją. Arba remiamos valstybės.