Saulės horoskopai
Žemiškus dalykus reikia pažinti, kad juos pamiltum, dangiškus - pamilti, kad pažintum (B. Paskalis).
Į Lietuvą ateina verslo sąstingis ( tą galima vadinti ir krize) sulig Saturnu Vandenyje. Truks nuo kovo galo iki liepos ir nuo 2020 gruodžio iki 2023 vasaros. Tai įvyktų cikliškai bet kuriuo atveju dėl išorės veiksnių, kas 30 metų. Na gal tai bus pirmoji tokia patirtis lietuvių verslininkams , nes 1989-1990 mm Lietuvoje nebuvo verslo, tik planinė ekonomika. Plačiau parašysiu straipsnyje apie Saturną Vandenyje.
Pasaulio turizmo sektorius buvo purtomas krizių ir spračiai modernizavosi 2010-2018m, Didžiausią krizę sukėlė pigių skrydžių bendrovės ir airbnb, kai žmonės ėmė patys , be tarpininkų, keliauti. Versle išlieka tas, kas greičiausiai prisitaiko prie žmonių ( rinkos) poreikių, teikia būtiną socialinę paslaugą, kasdien kažką tobulina ir nuolat seka skaičiukus. Su šiomis gairėmis jokios krizės nebaisios.
2018 – 2026 mm turizmo sektorių purtys fin. krizės, kuriose gaus šansą staiga, per vieną dieną praturtėti ar bankrutuoti tie, kas vysto vietinį ar kultūrinį-istorinį-gastronominį-eko, vandens ir miškų turizmą.Korona paveiks tuo, jog iki liepos ir 2021-2022 m teks atsisakyti perspektyvių naujų maršrutų, nebus augimo.2
2021 m finansiškai bus išties nuostolingi, bet tai paskatins kompanijų nestandartinius jungtinius projektus ir maršrutus, pilotinius projektus, steigsis daug naujų kompanijų. Tie, kas 2021m suaktyvins rinkodarą ir siūlys kažką originalaus, pilotinio – 2022 m – klestės, o tie, kurie miegos ar vegetuos iš tų pačių ar pavojingų maršutų , tais metais staiga bankrutuos. Natūralus rinkos bangavimas atskirame turizmo sektoriuje:)))
2020 m, nuo sausio galo iki spalio galo turizmo sektoriui – juodi,dėl juodo Mėnulio įtakų. Kovas – praradimai, atšaukimai,nesėkmės ir klaidos, bet puikus, sėkmingas laikas restruktūrizuotis, konsultuotis,apjungti pajėgas ir derinti veiksmus su valdininkais, medikais, suaktyvinti atgalinį ryšį su vartotojais, profesionaliai reikštis soc. tinkluose. Jau per Adventur mugę buvo aišku, jog Azija užsidarys pavasariui, bdet vis vien neinformuotiems žmonėms pardavinėjo kelialapius. Amoralūs, manipuliuojantys žmonių nežinojimu turi bankrutuot. Pagal verslo logiką:)))
Sunkiausias bus visas antras pusmetis, kai įžūliausios turizmo ir skrydžių kompanijos, pavieniai kuprinėtojai mėgins pralaužti visuotinus karantinus, neva drąsiai rizikuos. Tai bus panašu į erelių daužymasi galva į uolą. Į karo tribunolą tokius priduočiau. Nebūtinai narsuoliai susirgs , bet taps viruso nešiotojais , pavojingais silpnesniems, seneliams.
Lietuvos turizmo sektoriuje iki 2023 vasaros – juodos depresijos, „akmeniniai batai” , smarkiai apribotos apimtys, nuolatinės kliūtys darbe, darbuotoju deficitas, kurį lengviau išgyvens technologizuotos, suskaitmnenintos agentūros. Jau nuo gruodžio laukiamas naujų klientų antplūdis , tas truks visus 2021 metus. Ar bus kas juos aptarnauja? Seniai nebesinaudoju lietuviškų turistinių agentūrų paslaugomis . Dėl jų ciniško serviso, melavimo ir neadekvačių kainų. Labiau jaudinuosi, kad dėl koronos lenkų agentūros bus priverstos atsisakyti fantastiškų programų ir krypčių. Jos nė sykio nenuvylė, fantastiški potyriai. Jų turizmo sektorius iki 2023 vasaros visas stagnuos ir patirs ekonominį nuosmukį. Tai labiausiai nuskriaus mūsų keliautojus, o ne novaturo-tezturo ryklių nuosmukiai.