Saulės horoskopai
Žemiškus dalykus reikia pažinti, kad juos pamiltum, dangiškus - pamilti, kad pažintum (B. Paskalis).
Autorius: Bibhu Dev Misra
Publikuota: 2012/07/15
Vertimas: 2021/03/07 , Saulė Jonaitytė
https://www.bibhudevmisra.com/2012/07/end-of-kali-yuga-in-2025-unraveling.html
Jugų laiko skalės mįslės
Nemažai senovės kultūrų tikėjo Pasaulio Amžių Ciklu, kuriame mes palaipsniui leidžiamės nuo dvasinio tobulumo būties ir materialios gerovės iki neišmanėlių ir skurdo lygmens. Senovės Indijoje tai vadinosi Jugų Ciklais. Tokių Ciklų, vadinamų „jugomis”, doktrina skelbia, jog dabar gyvename Kali-jugoje – tamsos amžiuje, kai dorovinis gėris ir protiniai gebėjimai pasiekia žemiausią tašką Cikle.
Indijos epas „Mahabharata“ aprašo Kali-jugą kaip laikotarpį, kai „Pasaulio siela” – juodos spalvos; telieka vos vienas ketvirtadalis dorybės, kuri lėtai sumenksta iki nulio Kali-jugos pabaigoje. Žmonės palinksta į blogį. Jų gyvenime vyrauja ligos, apatija, pyktis, stichinės nelaimės, kančia ir skurdo baimė. Epitimija , aukos ir religinėsapeigos beveik neatliekamos. Visos būtybės degraduoja….
Prieš Kali-jugą (geležies amžių) sekė 3 kitos jugos: Satja arba Krita Juga (Aukso amžius), Treta-juga (Sidabro amžius) ir Dvapara -juga (Bronzos amžius). Mahabharatoje Hanumamas taip nusako Jugų Ciklus Bhimai, Pandavų princui :
” Krita- juga buvo pavadinta taip todėl, kad buvo tik vienas tikėjimas, ir visi žmonės buvo tobuli: jiems nereikėjo atlikti religinių apeigų … Vyrai nepirko ir nepardavinėjo; nebuvo nei vargšų, nei turtingų; nereikėjo dirbti, nes visą, ko reikėjo žmonėms,buvo pasiekiama pasinaudojant ketinimų galia … Krita- jugoje nebuvo ligų; nebuvo senėjimo sulig amžiumi; nebuvo neapykantos, garbėtroškos, blogio, liūdesio, baimės. Visa žmonija galėdavo pasiekti aukščiausią palaimą. Visatos Siela buvo Balta … Susitapatinimas su Visatos Siela buvo vienintelis tobulo Amžiaus tikėjimas.
Treta-jugoje prasidėjo aukojimai, ir Pasaulio Siela tapo Raudona; dora sumenko ketvirtadaliu. Žmonija ieškojo tiesos ir rengė religines apeigas; žmonės gaudavo tai, ko norėjo, kažką aukodami.
Dvapara-jugoje Pasaulio Siela buvo Geltona, teisingumas sumenko per pusę. Vedos buvo suskirstytos į keturias dalis, ir nors kai kurie žinojo keturias Vedas, kiti žinojo tik tris arba vieną. Protiniai gebėjimai sumenko. Teisingumas sumenko, ir atsirado troškimai, ligos ir nelaimės; dėl kurių žmonės turėjo atlikti atgailą. Tai buvo dekadentiškas amžius dėl nuodėmės išplitimo»
Dabar mes gyvename tamsiais Kali-jugos laikais, kai gėris ir dora beveik išnyko pasaulyje. Tačiau kada gi prasidėjo Kali-juga? Ir kada ji baigsis?
Kali-jugos pradžios data
Nepaisant sudėtingos teologinės struktūros, kurioje aprašomos šio amžiaus charakteristikos, Kali-jugos pradžios ir pabaigos datos tebelieka paslaptyje. Visuotinai pripažinta Kali-jugos pradžios data yra 3102 metai prieš m.e., praėjus 35 metams po didžiojo Mahabharatos mūšio. Tai stebėtinai arti kitos numanomo Didžiojo Ciklo pradžios Majų kalendoriuje – 3114 m. prieš mūsų erą.
Bendrai sutariama, jog Kali-jugos pradžios data – 3102 m.pr.m.e vasario 17/18 dd – buvo apskaičiuota remiantis informacija iš sanskrito astronominio veikalo „Surja Siddhanta“. Pagal jį Kali-jugos pradžioje penkios „heliocentrinės planetos” (tai yra planetos, matomos plika akimi) – Merkurijus, Venera, Marsas, Jupiteris ir Saturnas – buvo 0 ° Avino žvaigždyno ( greta Žuvų zeta žvaigždės).
Tačiau šiuolaikiniai skaičiavimai, kuriuos atliko Richard Tompson, rodo, jog 3102 m pr.m.e. vasario 17/18 dd penkios heliocentrines planetos danguje išsidėstė 42 laipsnių lanke ir buvo išsibarsčiusios per tris Zodiako žvaigždynus – Aviną, Žuvis ir Vandenį. Jokiu būdu to negalima vertinti kaip planetų jungtį. Žymiai tikslesnis planetų išsirikiavimas vyko ankstesniais ir vėlesniais amžiais.
.
Ir svarbiausia – „Surja Siddhantoje “ niekur nėra nurodoma, jog tokia planetų rikiuotė vyko Kali-jugos pradžioje. Priešingai, Surja Siddhanta aiškiai teigia, jog planetų jungtis 0° Avino vyksta Auksinio Amžiaus(Satja/Krita) pabaigoje Tekste sakoma: „Dabar, Auksinio Amžiaus (Krita-jugos) pabaigoje, visos planetos dėl jų nepalankaus judėjimo, išskyrus jų mazgus ir apsides, yra jungtyje pirmajame Avino ženkle„. Deja, šįpaprastą teiginį iškreipė kai kurie ankstyvieji komentatoriai. Mėginant astronomiškai pagrįsti 3102 m .pr.m.e. datą, jis vėliau buvo paskelbtas kaip Kali-jugos pradžios faktas
Senovės indų astronomijoje buvo visuotinai sutarta, kad esamos reiškinių tvarkos pradžioje visos planetos pradeda judėti nuo 0° Avino ir grįžta į tą pačią padėtį danguje po tam tikrų laiko intervalų. Tai lemia jų visuotiną jungtį. Pagal ” Surja Siddhantą“ tokia jungtis įvyksta Auksinio Amžiaus pabaigoje.
Ši informacija apie planetų jungtis taip pat yra Senovės graikų tekstuose. Platonas veikale „Timajus“ mini „Tobulus Metus“, kurie baigiasi tą akimirką, kai Saulė, Mėnulis ir visos planetos grįžta į savo pradinę padėtį, nepaisant visų jų judėjmų. Šią idėją 3-iame amžiuje palaikė romėnų rašytojas Cenzorinas. Cenzorinas teigė, jog Saulės, Mėnulio ir penkių planetų orbitos praeina vienerius pilnus „Didžiojo Hderaklito Metus“, sugrįždamos tuo pačiu metu į tą patį ženklą, kur jos kažkada buvo. Šie „Didieji Metai kažkada buvo yra žinomi skirtingais pavadinimais – „Tobulieji Metai”, „Platono Metai”, „Aristotelio Aukščiausieji Metai“ ir t. t. Jie buvo skirtingai apskaičiuoti kaip 12 954 m. (Ciceronas) arba 10 800 metai (Heraklitas).
Nėra jokių abejonių, jog Kali-jugos pradžios data 3102 m.prm.e. nėra pagrįsta informacija iš „Surjos Siddhatos ” ar kitoastronominio teksto. Data tarsi atsiranda iš niekur. Kartais teigiama, kad data buvo gauta iš žinomo senovės indų astronomo ir matematiko Aryabhatos teksto sanskrito kalba Aryabhatiya, jame rašoma: „ Kai praėjo šešiasdešimt kartų po šešiasdešimt metų (t. y. 3600 metų), arba trys ketvirtadaliai jugos, dvidešimt trys metai praėjo nuo gimimo momento”
Tai reiškia, kad Aryabhata parašė tekstą, kai jam buvo 23 metai, ir praėjo 3600 metų tos jugos, kurioje jis gyveno. Problema jog, mes nežinome, kada gimė Aryabhata , arba kada jis parašė Aryabhatiya. Jis net neužsimena apie Kali-jugą, o tiesiog pareiškia, jog praėjo 3600 jugos metų. Mokslininkai dažniausiai teigia , kad Kali-juga prasidėjo 3102 metais prieš mūsų erą, o tada naudoja šią frazę įrodinėdami, kad Aryabhatiya buvo parašyta 499 metais pr.m.e. Tačiau mes negalime naudotis atbuline logika. Tai yra, mes negalime pasakyti, kad Kali-juga matomai prasidėjo 3102 m.pr.m.e., nes Aryabhatiya buvo sukurta 499 m.e. metais n. э., kadangi nežinome, kada Aryabhata gyveno ar baigė savo darbą.
Kitas šaltinis yra užrašas Aihole, kurio autorius Pulakšinas II iš Badamio . Užrašas buvo iškaltas praėjus 3735 metams nuo mūšio tarp Bharatos palikuonių arba po 556 metų nuo Šakos karalių valdymo. Jei Šakos eros pradžia laikysime 78 m.e., tai Bharatų karas įvyko 3102 per.m.e, o praėjus 35 metams po karo, 3067 m.pr.m.e. prasidėjo Kali -juga.
Tačiau reikia nepamiršti, jog yra ir senoji Šakų era, dėl kurios pradžios nesutariama. Mokslininkų pasiūlytos įvairios datos svyruoja nuo 83 iki 383 metų prieš mūsų erą Jei Aiholo užrašas priskiriamas Senajai Šakų epochai, tuomet Kali-juga prasidėjo prieš kelis šimtus metų iki 3102 pr.m.e.
Tiesa yra ta, jog nėra tekstų ar užrašų, kurie vienareikšmiškai pateikia Kali-jugos pradžios datą. Ji neturi jokio astronominio pagrindo, ir neturime jokių įrodymų, jog Aryabhata ar kuris nors kitas astronomas yra apskaičiavęs šią datą. Iki 6-ojo mūsų eros amžiaus data nenurodoma nei viename sanskrito tekste ar užraše. Ją galėjo sugalvoti arba paimti iš kito kalendoriaus vėlesni astronomai. Neaiškumai,kurie lydi šio ypač svarbaus chronologinio riboženklio kilmę, verčia stipriai abejoti jo autentiškumu.
Jugos Ciklo trukmė
Tačiau užduotis išsiaiškinti šią datą remiantis senovės sanskrito tekstais yra susijusi su sunkumais. Priežastis yra ta, jog informacijoje apie Jugų Ciklus yra eilė netikslumų . Daugelyje sanskrito tekstų 12 000 metų Ciklo Trukmė buvo dirbtinai padidinta.. Anomališkai didelis 4 320 000 metų mastas buvo gautas įvedus dauginimo iš „360” koeficientą . Koeficientas apibrėžė skaičių „žmogiškųjų metų”, sudarančių vienerius „dievo metus”. Žymus sanskrito mokslininkas ir nacionalinis Indijos lyderis B.G.Tilaks paminėjo tai savo knygoje „Аrktinis būstas Vedose” (1903):
„ Dauguma Puranų, parašytų pirmaisiais krikščioniškosios epochos šimtmečiais, autorių, žinoma, netikėjo, kad Kali-juga baigėsi … Todėl buvo pamėginta Kali–jugos trukmę išplėsti verčiant 1000 (arba 1200) paprastųjų žmogiškųjų metų į tiek pat dieviškųjų metų. Vieneri dieviškieji metai arba Dievų metai lygūs 360 žmogaus metų … Toks problemos sprendimas buvo priimtas visur. Tokio originalaus triuko dėka Kali amžius iš įprastų 1200 metų virto didingu Ciklu, kurį sudarė tiek pat dieviškųjų metų, arba 360 × 1200 = 432 000 žemiškųjų metų.“
Tačiau kai kuriuose svarbiuose sanskrito tekstuose, tokiuose, kaip Mahabharata ar Manu įstatymai, parašyuose, anot, mokslininkų, anksčiau nei Puranos ,vis dar išlieka pirminė Jugų Ciklo trukmė – 12 000 metų. Mahabharatoje aiškiai nurodoma, jog Jugų Ciklo trukmė remiasi žmonių dienomis ir naktimis. Zoroastriečiai taip pat tikėjo 12 000 metų trukmės ciklu. Graikų Didieji Metai arba Tobulieji Metai buvo pateikiami skirtingai – 12 954 m trukmės (Ciceronas) arba 10 800 metų trukmės (Heraklitas). Žinoma, Jugų Ciklas negali būti skirtingos trukmės skirtingose kultūrose.
Knygoje „Šventasis mokslas” (1894), svamis Šri Juktešvaras išaiškino, jog pilnas Jugų Ciklas trunka 24 000 metų ir susideda iš 12 000 metų trukmės Pakilimo ciklo, kai gėris palaipsniui didėja, ir dar 12 000 metųtrukmės Nuopolio Ciklo, kai gėris palaipsniui mažėja. Taigi, po to, kai pabaigiame12 000 metų Nuopolio CikląSatya-juga > Kali-juga, seka apsiverčia ir prasideda 12 000 metų Pakilimo Ciklas Kali-juga > Satja juga. Juktešvaras teigia, jog „Kiekvienas 12 000 metų trukmės periodas sukelia radikalius virsmus tiek išoriniame —grubios materijos, tiek vidiniame — intelekto , arba elektros pasaulyje. Šis laikotarpis vadinamas Daiva -Juga (elektrinė pora)”
Pilno Jugos Ciklo 24 000 metų trukmė apytiksliai lygi Precesiniams Metams – 25 765 metų. Precesiniai Metai – tai laikas, reikalingas Saulei pereiti „precesiją“ – t.y. , judėti atgal per 12 Zodiako žvaigždynų. Įdomu tai, jog Surja Siddhanta nurodo precesijos reikšmę – 54 kampo sekundes per metus, skirtingai nuo dabartinės reikšmės – 50,29 kampo sekundės per metus. Tai pasiverčia į precesinius metus lygius 24 000 metų! Taigi, yra didelė tikimybė, kad dabartinė precesijos reikšmė gali būti tik laikinas nuokrypis nuo vidutinės reikšmės.
Jugų Pakilimo ir Nuopolio ciklų koncepciją Juktešvaras paėmė ne iš oro. Ši idėja vis dar paplitusi Indijoje tarp džainų, kurie yra viena seniausių religinių sektų šalyje. Džainai mano, jog pilną Laiko Ciklą (Kalačakrą) sudaro progresyvioji ir regresyvioji pusės. Per Ciklo progresyviąją pusę (Utsarpini) palaipsniui daugėja žinių, laimės, sveikatos, etikos ir dvasingumo, tuo tarpu regresyvios pusės metu ( Avasarpini) šios savybės palaipsniui sumenksta. Kiekvienas pusperiodis susideda iš šešių mažesnių laikotarpių, ir abi Ciklo pusės kartu sudaro pilną laiko ratą. Šie du puscikliai amžinai eina vienas paskui kitą nenutrūkstama seka, taip pat, kaip Dienos ir nakties , arba Jaunaties ir Pilnaties ciklai.
Senovės graikai, tikėtina, irgi tikėjo į kylantį ir besileidžiantį Amžių ciklus. Graikų poetas Hesiodas ( apie 750-650 m.pr.m.e) poemoje „Darbai ir dienos“ mini Pasaulio Amžius ir įtraukia tarp Bronzos ir Geležies amžiaus penktąjį amžių, pavadintą „Herojų epocha“. Knygoje „ Hesiodo Kosmosas“ Jenny Strauss Clay rašo:
„Remdamasi mitu iš Platono veikalo „Politikas”, Helinistas Vernantas taip pat tvirtino, kad hesiodiškojo mito laiko struktūra , t.y. rasių eiliškumas, yra ne linijinis, o Cikliškas. Geležies Amžiaus pabaigoje, kurį jis dalina į dvi dalis, vėl prasideda arba, kas labiau tikėtina, nuo Herojų Amžiaus, nes seka apsiverčia… Vernantas savo ruožtu siūlo sprendimą, pažymėdamas, kad „iš tikrųjų nėra vieno Geležies Amžiaus, išskyrus dviejų tipų žmogaus būtį.“
Tai labai įdomu. Jean-Pierre Vernantas, pripažintos Senovės Graikijos kultūros ekspertas, mano, kad pagal Hesiodo skaičiavimus Amžių Ciklo seka apsigręžia į atbullinę. Be to, jis teigia, kad Geležies Amžius susideda iš dviejų dalių, kas tiksliai atitinka Juktešvaro interpretaciją, kurioje besileidžiančią Kali-jugą pakeičia kylanti Kali-juga. Šiame kontekste galima teigti, kad ” Herojų Epocha „, kuri Hesiodo skaičiavimuose sekė iškart po Bronzos Amžiaus atitinka besileidžiančią Kali Jugą
Skirtingų šaltinių liudijimai įrodo, kad t pilno Jugų Ciklo trukmė lygi 24 000 metų. Pilnas Ciklas susideda iš kylančio ir besileidžiančio Ciklų, kurių kiekvienas trunka po 12 000 metų .Tai kreipia mus link klausimo apieskirtingų Jugų sąlyginę trukmę Pilname Cikle. Yra taip pat pereinamieji laikotarpiai kiekvienos Jugos pradžioje ir pabaigoje, vadinamieji Sandhja (aušra) ir Sandhjansa (sutemos). Sanskrito tekstuose Jugoms su jų aušromis ir sutemomis pateikiamos šios reikšmės:
Vienodos trukmės jugos
Tuose keliuose šaltiniuose, kur nurodyta Jugų trukmė, randame, jog visi Ciklo amžiai yra vienodos trukmės. Pavyzdžiui, zoroastriečiai mano, jog pasaulis trunka 12 000 metų, kurie padalinti į keturias lygias eras po 3 000 m. Meksikos šaltinis, žinomas kaip Codex Rios ( dar vadinamas Codex 3738 arba Vatikano Kodeksu A) tvirtina, jog kiekviena Era trunka 4008, 4010, 4801 ir 5042 metus, atitinkamai bendra jų trukmė 17 861m. Matome, jog šiuo atveju kiekvieno Amžiaus trukmė beveik vienoda.
Todėl keturių Jugų trukmė sanskrito tekstuose ( 4800,3600, 2400 ir 1200 metų) neatitinka normos. Kiekvienos Jugos trukmė šioje sekoje sutrumpėja 1200 metais palyginus su prieš tai buvusia. Tai aritmetinė progresija, kuri retai pasitaiko natūraliuose Cikluose. Tokios sekos nenatūralumas kelia klausimą, ar Jugų trukmė nebuvo pakeista kažkuriuo momentu praeityje? Galbūt taip siekta sukurti įspūdį, jog kiekvienos Jugos trukmė trumpėja lygiagrečiai mažėjant gėriui pereinant nuo vienos Jugos prie kitos.
Štai labiausiai sukrečiantis faktas: du žymiausi senovės Indijos astronomai Aryabhata ir Paulisa, abu manė, jog Jugų ciklą sudarė vienodos trukmės jugos! 11-ajame amžiuje viduramžių mokslininkas Al -Birūnis 13 metų keliavo po visą Indiją, apklausdamas ir bendraudamas su išsilavinusiais žmonėmis, skaitydamas sanskrito tekstus, atlikdamas religines apeigas ir papročius. Jis sudarė visaapimantį komentarą apie indų filosofiją, mokslą ir kultūrą. Savo darbe „Indija“ Al-Birūnis mini, jog Jugų ciklo doktrina buvo grindžiama indų astronomo Brahmaguptos išvadomis. Pastarasis , savo ruožtu, sėmėsi žinių iš sanskrito smriti tekstų.
Saptariši kalendorius
Matomai pirminė Jugų Ciklo doktrina buvo itin paprasta: bendra trukmė – 12 000 m, kiekviena Juga trunka po 3000 m. Šis ciklas užkoduotas Saptariši Kalendoriuje, kuris buvo naudojamas Indijoje virš tūkstančio metų. Kalendorius buvo plačiai naudojamas Maurjų periodu (4 a. pr.m.e) ir iki šiol naudojamas kai kuriose Indijos dalyse. Terminas “Saptariši” sietinas su “Septyniais Rišiais” arba “Septyniais Išminčiais” – septyniomis Didžiųjų Grįžulo Ratų žvaigždėmis. Jie garbinami kaip apsišvietę rišiai, kurie pasirodo kiekvienos Jugos pradžioje, kad išplatintų civilizacijai naujus dėsnius.
Saptariši kalendoriuje Ciklas lygus 2700 m. Teigiama, jog Didieji Grįžulo Ratai būna po 100 metų kiekvienoje iš 27 nakšatrų ( Mėnulio žvaigždynų). Tai ir sudaro 2700 m Ciklą. Šis ciklas taip pat minimas kaip Saptariši Era arba Saptariši-juga.
Didieji Grįžulo Ratai
Jei Saptariši Kalendoriuje 2700 metų yra faktinė Jugos trukmė, tai likę 300 m iš bendros 3000 m Jugos trukmės automatiškai tampa „pereinamuoju laikotarpiu“, kol sekančios Jugos bruožai pilnutinai išryškėja. Atitinkamai šis tarpinis periodas gali būti perskeltas į du atskirus periodus po 150 m kiekvienas. Vienas iš jų tęsiasi Jugos pradžioje ir vadinamas Sandhja ( aušra) , o kitas – jos pabaigoje ir vadinamas Sandhjansa ( sutemos).
Bendra Jugų Ciklo trukmė , išskyrus pereinamuosius periodus, lygi 10 800 m ( 2700 x 4), tai sutampa su “Didžiųjų Heraklito Metų“ trukme graikų tradicijoje! Tai akivaizdžiai parodo, kad Visuotinų Amžių Ciklo pagrindas Indijoje ir Graikijoje buvo 2700 m trukmės Saptariši Ciklas…
Pastaruosius 2700 m mes išgyvename kylančią Kali-jugą, ir ši Juga išsibagia 2025 metais. Sekanti KYLANČIOS DVAPAROS- juga pilnai atsiskleis 2325 m, praėjus 300 m pereinamajam laikotarpiui. Po kylančios Dvaparos-jugos eros seks dar dvi – kylanti Treta -juga ir kylanti Satja-juga. Jos užbaigs 12 000 m Pakilimo ciklą.
Šiuo metu Kali-juga artėja prie savo pabaigos. Nuo jos pradžios 3676 m.pr.m.e praėjo beveik 5700 m. Jugos pabaigoje neišvengiamai vyks Žemės klimato pokyčiai ir civilizacijų krachas, nes tai būdinga pereinamiesiems periodams. Sekanti Dvapara-juga esmingai skiriasi nuo Kali dvasiniais ir materialiniais aspektais. Tai suprantama iš senųjų tekstų. Taigi mes galime susidurti su ilgalaikio pobūdžio mus supančios, ir, galimai, kosminės aplinkos pokyčiais, nes pereisime į sąmonės plėtros laikotarpį. Dabartinis tektoninio aktyvumo kilimas ir ekstremalių gamtos fenomenų padažnėjimas signalizuoja, jog lėtai įžengiame į Žemės kritinių pokyčių laikotarpį. Turime žinoti apie didžiuosius Laiko ciklus, valdančius žmoniją, ir apie pokyčius, kurie jau priartėjo prie horizonto.